משרד הביטחון: הבוקר בוצע ניסוי במערכת של טילים בליסטיים

    קובי פינקלר | צילום: גילי צמח No Comments on משרד הביטחון: הבוקר בוצע ניסוי במערכת של טילים בליסטיים
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל ביצעה הבוקר, ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון זמן רב מראש ובוצע כמתוכנן.

    ממשרד הביטחון נמסר כי "לפני מספר דקות ישראל ביצעה ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון זמן רב מראש ובוצע כמתוכנן".

    כעת, שעות בודות אחרי הניסוי של מערכת ההנעה הרקטית שביצע הבוקר משרד הביטחון, בודקים מומחי משרד הביטחון ואנשי התעשיות הביטחוניות, את תוצאות הניסוי.

    כבר לפני שנים בודדות נערך ניסוי דומה במערכת הנעה הרקטית . גם אז, כמו הבוקר, שומרים במערכת הביטחון על דממה באשר לטיב הניסוי ועל ייעודו . לפני שנתיים כאשר היה הניסוי, פורסם במקורות זרים שמדובר במערכות של הטיל הבליסטי יריחו, טיל קרקע-קרקע , כולו פרי פיתוח ישראלי של תעשיות מערכת הביטחון שעשוי להגיע למרחק של 4,000 ק"מ.

    לפני כחודש התייחס שר הביטחון למרוץ החימוש באזור ואמר "האיראנים ממשיכים לחמש את הגורמים סביבנו. הם מחמשים את חיזבאללה בצפון, תומכים בלחימה בסוריה, בתימן כמובן עם ההשתלטות החוטית-השיעית על תימן. זה בהחלט מטריד מאוד".

    גם ראש הממשלה נתניהו דיבר על האיראנים בהקשר לחימוש שברשותם ואמר "אנו רואים את המצעד הצבאי בטהראן ואת תערוכת הנשק שאיראן מציגה בפני העולם. כל שנה הטילים גדלים – גדל הדיוק, גדלה העצמה, גדלה הקטלניות של הטילים הללו – אבל דבר אחד לא משתנה. מה שלא משתנה זה הכתובות 'מוות לישראל' על הטילים".

    דברי השניים, התייחסו לדבריו של חוסיין דהקאן, שר הביטחון האיראני, ואמיר עלי חאג'י, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, בעת חשיפת טיל השיוט החדש שפותח ע"י התעשייה הצבאית האיראנית ונמסר למשמרות המהפכה.

    שר הביטחון האיראני ציין, כי טיל השיוט החדש מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת חדשה והוא "מהווה נדבך נוסף התורם לביסוס כושר ההרתעה של איראן", לאור כל זאת, אפשר להבין עד כמה גם ישראל לא יושבת בשקט ולא שוקטת והשובל שנראה הבוקר בשמי המרכז, מבטא היטב את הנעשה בשקט בישראל.



    0 תגובות